Nu:
Straks:
Nu:
Straks:

De Pitch

De Pitch

De Pitch is terug! In het televisieprogramma zijn bestaande of startende ondernemers uit de regio te zien, die op zoek zijn naar kapitaal. Bijvoorbeeld voor een nieuwe onderneming, verbouwing, uitbreiding of nieuwe locatie. Dat kan via de bank, maar tegenwoordig heb je ook andere vormen zoals crowdfunding. De verschillende vormen van financiering kunnen elkaar perfect aanvullen.

In het nieuwe seizoen zien we nieuwe plannen van jonge en ervaren ondernemers. Zij pitchen hun plan aan een jury met jarenlange ervaring in ondernemerschap. Zijn zij bereid als eerste mee te gaan met het plan? De jury zijn namelijk de eerste investeerders van de crowdfunding. Daarna kan heel de regio meedoen!

De eerste Pitch start op 10 februari 2017 vanaf 19.00 uur op WOS TV. In deze aflevering is Keyplan te zien. Op 17 februari zien we marketingbureau Ensanne, 24 februari sportschool Smart2Move en 3 maart pitcht restaurant C'est bon chez Léon zijn plan.

Aflevering 3 - 24 februari 2017: Smart2Move

Smart2Move is een sport- en fitnesscentrum in ’s-Gravenzande. De visie van Smart2Move is dat training doelbewust, gevarieerd en met de juiste belasting uitgevoerd moet worden. Dit doen zijn met fysiotherapie, fitness, voeding/gezonde levensstijl, recreatief boksen, Taekwon-do, Nunchaku’s en bewegen op muziek. Zij hebben een unieke vorm van sporten ontwikkeld: sporten op afspraak.Sinds de start in 2008 zijn zij vanuit een klein winkelpand gegroeid naar een groot bedrijfspand. Om de groei te continueren heeft Smart2Move het plan opgevat om te werken aan de naamsbekendheid, de fysioruimte te verbouwen en het aantrekken van gekwalificeerd personeel. Hier is kapitaal voor nodig. Met hun deelname aan De Pitch hopen Barry en Mariska Heller vijfentwintigduizend euro bij elkaar te halen.



Aflevering 2 - 17 februari 2017: Ensanne

Ensanne is een jong en creatief online marketingbureau gericht op de leisure & hospitality branche. Op projectbasis ondersteunen zij bedrijven bij de realisatie van hun online e-commerce ambities. Met de inzet van contentmarketing kunnen zij bijvoorbeeld het online bereik vergroten, influencers aan het merk binden of meer engagement genereren. Daarnaast verzorgen zij ook trainingsprogramma’s, presentaties en in-company coaching. Sanne is haar bedrijf in 2015 gestart met eigen vermogen. Door de groeispurt zijn er veel kosten gemaakt die terugverdiend moeten worden. De vooruitzichten zijn zeer positief met een tiental vaste opdrachtgevers. De ambitie van ensanne is om een toonaangevend bureau te worden voor online marketing in de leisurebranche. Hier zijn investeringen voor nodig.

Ensanne heeft voor de uitzending bij nader inzien gekozen voor een andere financiering en ziet af van de crowdfunding. De investeringen van de jury in de crowdfunding komen daardoor uiteraard ook te vervallen. Wij wensen haar veel succes toe met de groei van haar bedrijf.

Aflevering 1 - 10 februari 2017: Keyplan

Keyplan, winnaar van het beste MKB idee van 2015, is een real-time oplossing waarmee het gehele facilitaire gedeelte van een vakantiepark gecoördineerd en beheerd kan worden. Via een natuurlijke workflow komen alle taken en meldingen binnen het park altijd bij de juiste persoon ‘in het veld’ terecht. Naast de recreatiebranche is Keyplan inmiddels ook actief in de hotelbranche, tuinbouwbranche en de uitzendbranche. De ambitie is om de grootste speler te worden in de branches waarin zij nu actief zijn. Om door te kunnen pakken heeft Keyplan een overbruggingskrediet nodig van een ton. Deze investering is nodig voor uitbreiding en internationalisering. In de uitzending presenteert Joran zijn plan aan de jury die dit kritisch beoordeelt.
 
 






De jury van de Pitch bestaat uit Evert van Malkenhorst namens Kredietunie Westland, Aad Kester namens Ruitenburg adviseurs & accountants, Monique van Holstein namens Kapitaal op Maat en Henk Salome van MKB Westland. Zij kunnen de eerste investeerders van de crowdfunding worden. Daarna kan heel de regio meedoen. Elk jurylid mag na het zien van de Pitch individueel zijn of haar keuze maken. Voorafgaand aan de Pitch hebben ze het ondernemersplan al gelezen. Gaat er 1 jurylid mee, wordt er 2500 euro geïnvesteerd in de crowdfunding en dat bedrag kan telkens verdubbeld worden door andere juryleden. Gaan ze dus alle vier mee, heeft de pitcher al 20.000 euro aan investeringen binnen.



Aad Kester
 zit namens Ruitenburg adviseurs & accountants. Aad weet alles over cijfers en is bekend van het Maasdijkse accountantskantoor Kester & Partners Accountancy. Zij zijn in 2016 gefuseerd met Ruitenburg adviseurs & accountants en B&L Accountants en Belastingadviseurs; een krachtenbundeling voor een toekomstbestendige organisatie.

Evert van Malkenhorst senior heeft een plek in de jury namens Kredietunie Westland. Na een carrière van 40 jaar in het bankwezen is hij vandaag de dag met zijn zoon actief in de makelaardij en vastgoedadvies. Evert is voorzitter van Kredietunie Westland.

Monique van Holstein vertegenwoordigt Kapitaal op Maat, het crowdfundingplatform voor MKB financieringen. Monique geeft advies aan ondernemers aangaande alternatieve financieringen en weet met haar achtergrond als vermogensbeheerder ook alles over investeren.

Henk Salome zit namens MKB Westland. Henk heeft veel ervaring in de ondernemerswereld. Hij is ruim 30 jaar bij werelds grootse bloemen en planten speler verantwoordelijk geweest voor diverse bedrijven en is nu onder andere voorzitter van MKB Westland.

Het concept is een samenwerking tussen Ruitenburg adviseurs & accountants, Kredietunie Westland, Kapitaal op Maat, MKB Westland, Malkenhorst Makelaars, Rabobank Westland, Westland Partners Notarissen & Advocaten, Uitgeverij West Media, Spontaan Communicatie & Organisatie en WOS Media.


Seizoen 1
In de allereerste aflevering van de Pitch zagen we Leonard Elenbaas pitchen voor een nieuw plan voor zijn ‘pure passie’ voor het koken. Ook Virgil en Marianne van Dijk hadden een droom: hun schoonheidssalon aan huis wilden ze verruilen voor een hot yoga en beautycentrum in Monster. Jeroen Pronk van Bodytec Studio wilde uitbreiden en groeien. Hij had een plan om meer vestigingen te openen. Niet uitbreiden maar een compleet verbouwen en een nieuw concept opzetten; dat was het plan van Michel de Jong van het bekende Condor City, te zien in aflevering 4 van de Pitch. Ab van Heijningen lanceerde samen met ambitieuze studenten een nieuw plan voor een nieuw telecombedrijf. Als laatste kwam Gerardus Jan Platteschor pitchen die met zijn in 2005 opgestarte exportbedrijf Aurora Flowers groeit en wil blijven groeien.  

De afleveringen van het eerste seizoen zijn terug te kijken onder het tabblad ‘uitzending gemist’.


Deel deze pagina: LinkedIn Google+
Media Choice - powered by: HPU internet services / IB broadcast / Maxx-XS