Standpunten partijen duidelijk weergegeven in Stemschema

De gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart komen steeds dichterbij. Maar op wie moet je dan gaan stemmen? Veel mensen zijn er nog niet helemaal uit. Om voor jou de keuze te vergemakkelijken kun je vanaf vandaag het WOS Stemschema gebruiken.

Op de WOS STEMLOKAAL-pagina van jouw gemeente vind je het Stemschema in de zijbalk. Wanneer je het aanklikt krijg je een overzicht met negen thema's waaruit je kunt kiezen. Bij het aanklikken van een thema zie je de standpunten van de partijen duidelijk onder elkaar weergegeven. Op die manier krijg je een duidelijk beeld van waar een partij voor staat.

Het Stemschema is samengesteld op basis van de verkiezingsprogramma's die de politieke partijen hebben gepubliceerd. Het Stemschema is geen vervanging voor de verkiezingsprogramma's, maar geeft wel een aardige indicatie van waar partijen voor staan op bepaalde thema's. Alle programma's kun je in hun geheel lezen op WOS.nl/stemlokaal.